Alimentatia supraponderalilor

Statisticile arata ca 46% dintre romani sunt supraponderali, in timp ce doar 4% sunt subponderali. Din nefericire pentru noi, femeile sunt cele care ajung, dupa o anumita varsta sau dupa o sarcina, sa aiba prea multe kilograme in plus. Iar odata ce kilogramele s-au instalat ne este din ce in ce mai greu sa le dam jos. O dieta hranitoare, un stil de viata sanatos si practicarea unui sport ajuta foarte multe femei sa slabeasca, insa eforturi de pastrare a greutatii trebuiesc sustinute toata viata.
Daca in trecut femeile mai plinute erau favoritele societatii, asa cum putem observa in portretele si sculpturile artistilor din epoca Renascentista, societatea moderna impune acum reguli mai stricte, siluete mai feminine si un tonus muscular demn de invidiat. Pentru foarte multe femei aceste lucruri sunt foarte greu de obtinut din cauza lipsei timpului, sau a vreunei boli. Insa asta nu inseamna ca nu poti fi atenta la ce mananci.
In cazul persoanelor supraponderale se pune foarte mult accent pe o alimentatie sanatoasa, plina de vitamine si nutrienti strict necesari organismului. Cele mai multe persoane ajung supraponderale din cauza unei alimentatii proaste, prea bogate in glucide, lipide si numar de calorii ingerat fata de cel ars zilnic. O femeie are un necesar zilnic de 2000 calorii, iar un barbat 2500, si asta in cazul unui stil de viata activ. Persoanele care consuma un numar mult mai mare de calorii ajung sa devina obeze deoarece organismul nostru nu consuma toate caloriile ingerate, depozintandu-le sub forma de grasime in organism. Si de aici apar kilogramele in plus.
Pentru persoanele supraponderale cele mai bune diete sunt cele hipocalorice, cu un aport zilnic mai mic de 2000 de calorii care le permite acestora sa consume din depozitele de grasime pe care organismul le-a retinut pana acum. Din alimentatia supraponderalilor trebuie excluse dulciurile, zaharul si sarea in exces, chipsurile, produsele fast food, pastele si produsele de panificatie, carnea grasa, sucurile acidulate sau cele indulcite, produse de patiserie, mezelurile de orice fel, organe si pestele gras, adica tot ce este prelucrat industrial si nu aduce un aport nutrivit potrivit.
Cel mai bine este sa gasesti timp sa mananci de cateva ori pe zi, 3 mese principale si 2 gustari, avand in vedere numarul caloriilor fiecarei portii. Iata o lista a limentelor recomandate in cazul in care esti o persoana supraponderala si vei sa slabesti:
– Carnea slaba de pasare sau vitel fiarta sau pe gratar;
– Supe / borsuri de legume;
– Peste slab precum stiuca sau bibanul;
– Produse lactate degresate;
– Oua fierte. In cazul in care doriti sa renuntati la carne se pot consuma chiar si 2 oua pe zi, altfel maxim 3 pe saptamana;
– Ulei vegetal, cel mai indicat este cel de masline in salata, cam 1-2 linguri pe zi maxim;
– Paine intotdeauna graham, sau facuta in casa fara faina, maxim 2 felii prajite pe zi;¨C12C – Condimente proaspete;¨C13C – Inlocuirea zaharului cu zaharina;¨C14C – Fructe si legume proaspete.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *